Porady #2 Kuferek, kosmetyczka, czy może toaletka? W jaki sposób przechowywać kosmetyki w domu i w podróży.

Organizacja kosmetyków oraz przedmiotów i produktów związanych z makijażem to dla niejednej z nas duże wyzwanie. Dlatego postanowiłam, że w ramach moich porządkowych postów opiszę Wam to, w jaki sposób ja przechowuje te wszystkie jakże niezbędne dla życia kobiet, rzeczy. Co prawda w przyszłości planuje mieć o wiele większy kąt dla siebie, ale to nadal jest w planach, dlatego muszę sobie jakoś radzić. Zgromadziłam również kilka inspiracji z internetu, które mogą się Wam spodobać. Po pierwsze więcej małych pojemników, kosmetyczek, szkatułek, lub kilka takich, w których zamontowane są przegródki. Dzięki temu wszystko będziemy mogli posegregować i nic nam nie będzie się mieszało. Pamiętajmy, że kosmetyczki przydadzą się nam również w podróży! 


zdjęcie mojego autorstwa

1. Kuferki oraz torby sztywne.


U mnie taki sposób przechowywania wydaje się idealny, ale tylko w czasie kiedy jestem w domu. Niestety sztywne kuferki mają do siebie to, że zajmują znaczna ilość miejsca w naszej często małej torbie czy walizce. W domu jednak takie rozwiązanie sprawdza się super. W większym różowym kuferku trzymam wszystkie kosmetyki, których używam na co dzień i po które sięgam ZAWSZE. Znajdzie się tam podkład od Eveline Selfie Time, Tusz do rzęs Lovely i ten od Eveline, puder od Paese, mała paletka cieni My secret w nudziakowych odcieniach, a także cztery moje ukochane pomadki i trio do konturowania od Ingrid Cosmetics. Dodatkowo na pokrywie od środka przypięte jest lusterko oraz specjalnie przyszyta gumką, która pozwala na zaczepienie pędzli lub innych akcesoriów. U mnie jest to pęseta do regulowania brwi, pęseta do przyklejania rzęs, a także jeden mały pędzelek do poprawiania ust, gdy nie będę umiała ich ładnie podkreślić samym aplikatorem. Ten kuferek stoi zawsze na wierzchu i mam go pod ręką. Gdybym wychodziła na noc do koleżanki, chwytam go w rękę i jestem gotowa! Dodatkowo mam jeszcze o wiele większy kuferek, metalowy, w którym trzymam wszystkie swoje przybory do robienia paznokci! Uwielbiam!


zdjęcie mojego autorstwa

W mniejszym trzymam różnego rodzaju kolczyki, bransoletki oraz kilka zegarków. Gdy moja szkatułka okazała się za mała, a szukanie pary w tych wszystkich splatanych razem łańcuszkach nie było łatwym zadaniem, szukałam alternatywnego rozwiązania i z pomocą przyszedł mi właśnie on. Jest idealny. Mały, zgrabny, leciutki i w ślicznym kolorze w ornamentalne wzory, no coś pięknego. Takiego rozwiązania było mi właśnie trzeba!


zdjęcie mojego autorstwa

zdjęcie mojego autorstwa


2. Kosmetyczki materiałowe, wiele lub jednokomorowe.


Tego typu kosmetyczki idealnie nadają się do zabrania w podróż, a także do przetrzymywania w nich przedmiotów codziennego użytku, ale np. do pielęgnacji lub stylizacji włosów. Takie właśnie produkty lądują u mnie w takich torebeczkach — kosmetyczkach. Są one zazwyczaj większe, wykonane z miękkiego materiału, który łatwo się poddaje i można go super skompresować do bardzo małego rozmiaru, mówiąc wprost, można je wszędzie wcisnąć. Zabierając takie kosmetyczki w podróż, mam ich zazwyczaj kilka i są one podzielone na poszczególne elementy. W jednej znajdują się kosmetyki kolorowe, w drugiej przybory higieniczne takie jak waciki, chusteczki itp. oraz w kolejnej są to właśnie produkty myjące takie jak szampon, odżywka, a także krem czy pianka do mycia twarzy, czyli typowa pielęgnacja. Wychodzi zazwyczaj tak, że takich kosmetyczek w swojej podróżnej torbie mam około 4-5, bo jeszcze jedna służy mi jako skrytka na wszystkiego rodzaju ładowarki, power banki, słuchawki i tym podobne. Uważam, że to świetne rozwiązanie!


zdjęcie mojego autorstwa


3. Toaletka, szafka, komoda


W tym punkcie mogłabym rozpisać się naprawdę dużo, ale obawiam się, że zanudziłabym Was niesamowicie, dlatego postaram się wszystko streścić. Moja toaletka wykonana została przeze mnie własnoręcznie ze starego biurka i niestety nie będę się z Wami dzielić jej wyglądem, bo ma już za sobą naprawdę wiele i nie prezentuje się zbyt dobrze, jednak tak służy! Mam w niej zamontowana tylko jedna głęboką szufladę, o coś takiego jak na zdjęciu niżej! Obok niej postanowiłam przerobić wąską komodę, by stworzyć własną szafkę typu „Alex" która dostępna jest w sklepach Ikea.

 żródło: pinterest

 Ona też już nie wygląda super. Do tego szafka z dwojgiem drzwiczek i w sumie czterema półkami, gdzie produkty podzieliłam na te do włosów, a także te myjące do ciała, kremy i balsamy do ciała, żele oraz inne kosmetyki do twarzy. Tak, szafka też została przerobiona, bo jak chcieć to móc! Jednak uważam, że ten sposób jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ jest on najwygodniejszy, wszystko ładnie posegregowane, każdy produkt ma swoje miejsce, ale nie każda z nas ma miejsce na takie meble, niestety. Fajnymi gadżetami na toaletkę są również małe przedmioty, które mogą ułatwić nam wykonywanie makijażu. Prostym przykładem jest taki piękny stojaczek na gąbeczkę do makijażu.

 zdjęcie mojego autorstwa
zdjęcie mojego autorstwa


 Gąbka zawsze pod ręką, nie musimy jej chować, więc nie lata nam gdzieś luzem. Do tego spokojnie w takim stojaczku może sobie schnąć po wypraniu. Wrzucę Wam tutaj kilka inspiracji z internetu, jak chciałabym by ten, mój kącik u mnie wyglądał. 


żródło: pinterest
żródło: pinterest

Pamiętajcie też o waszych mężczyznach! Oni jednak zazwyczaj mają tylko jedną kosmetyczkę, do której zmieszczą wszystkie swoje kosmetyki i przybory do pielęgnacji, a także wrzucą tam jeszcze coś naszego i zostanie im miejsca! Dla faceta idealnym rozwiązaniem jest zwykła, materiałowa kosmetyczka, ale z kilkoma przegródkami, by np. oddzielnie mogli wrzucić sobie jednorazowe golarki. Mój posiada taką ze zdjęcia i jest z niej bardzo zadowolony. Mieści mu się w niej dosłownie wszystko i jak jeździ w odwiedziny w swoje rodzinne strony, zawsze ma w niej wszystko, czego potrzebuje.

zdjęcie mojego autorstwa

Dodam jeszcze na koniec, że bardzo ciekawe kosmetyczki możecie znaleźć w sklepie:

http://kosmetyczkidamskie.pl/


Dajcie znać, w jaki sposób wy porządkujecie swoje kosmetyki, w czym je przechowujecie? Wystarcza Wam jedna kosmetyczka czy raczej jesteście z tych kobiet, co muszą mieć co najmniej jeden wolny pokój, by to wszystko pomieścić?
Copyright © Kobieta inspiruje , Blogger