Strażnicy starego lasu I Biała wieża - G.Gajek

Już jakiś czas temu na mojej półce zagościła książka z @wydawnictwojaguar i jest totalnie inna od wszystkich, które mam na swoim regale. Jednak, gdy zobaczyłam te okładkę, zakochałam się na tyle, że stwierdziłam iż muszę ją mieć, ale powód był jeszcze jeden ->

Wrzucę Wam tutaj opis:
Kiedy na Stary Las spada przeklęta mgła, pod wpływem której umierają rośliny, a zwierzęta zaczynają chorować, strażnicy kniei – leszy – obwiniają o to przybywających coraz liczniej ze wschodu ludzi. Jeden tylko Lelek, młody samotnik żyjący z dala od siedziby swojego plemienia, wierzy, że przyczyna kłopotów leży gdzie indziej, gdyż nadejście mgły poprzedził upadek siedmiu gwiazd. Młodzieniec postanawia je odnaleźć i zbadać. W trakcie poszukiwań Lelek trafia do wielu fantastycznych miejsc: do Matecznika, na Pojezierze, gdzie trwa wojna między dwoma rywalizującymi rodami karłów, do pojawiąjącej się tylko raz w roku Białej Przystani, a wreszcie do tajemniczej Białej Wieży, która według podań stanowi serce Starego Lasu i łączy ziemię z niebem i światem podziemnym. Poznaje też nowych przyjaciół: nieustraszonego – choć maleńkiego – skrzata Fafkela, zadziornego młodego woja imieniem Mojmir oraz zielarkę i czarodziejkę zwaną Modraszką.


Książkę czyta się szybko, jest lekka, przyjemna. Idealna na jesienne i zimowe wieczory.

 Lelek przeżywa wiele ciekawych przygód, nie wszystko idzie po jego myśli, ale i tak w końcu wychodzi na jego. Autor ma lekka rękę do pisania, nie brakuje jej naturalnego humoru, a do tego okładka bardzo podobała się mojej młodszej kuzynce i to głównie z myślą o niej postanowiłam przeczytać tę książkę.♥️ Nie sądziłam, że w moich zbiorach będę kiedykolwiek miała takie pozycje, a jednak życie lubi zaskakiwać 😮😍 Z drugiej strony jednak, po przeczytaniu tej historii, czuje jakiś niedosyt, Coś mi w niej brakuje. Chwilami miałam wrażenie, że autor chciał zawrzeć za dużo informacji, miał za dużo pomysłów i gdzieś się zagubił w tej historii. Wiem jednak, że sięgnę po kolejne części z czystej ciekawości a nuż mnie coś bardziej zaciekawi. 
Copyright © Kobieta inspiruje , Blogger